*Hvis du er en enkeltmandsvirksomhed, skal du i stedet læse denne information.

For at håndtere forsikringer

Vi anvender dine personoplysninger for at kunne tilbyde, indgå og administrere forsikringsaftaler og for at kunne håndtere virksomhedens erstatningskrav. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.

Formålsbeskrivelse

Vi behandler dine personoplysninger for at afgive tilbud, indgå aftaler og administrere dyreforsikringer for den virksomhed, du repræsenterer – "din virksomhed" – samt for at behandle de erstatningskrav, der fremsættes af virksomheden.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Inden du vælger forsikring til din virksomhed, kan vi tilbyde dig forsikringsrådgivning som repræsentant.

Såfremt du er ejer, er underskriver eller har en anden ledende rolle i din virksomhed, kan vi kontrollere oplysninger om dine andre forretningsengagementer, og eksempelvis om du har været involveret i en konkurs, eller om du har forbud mod at drive virksomhed. Vi indhenter disse oplysninger fra forskellige myndighedsregistre via udbydere af erhvervsinformation.

Når du – på vegne af din virksomhed – anmoder om et tilbud, indgår en aftale med os eller løbende administrerer virksomhedens forsikringer, registrerer vi dig i vores forsikringssystem for at vide, hvem du er, så vi kan kontakte dig inden for rammerne af vores kontraktforhold. Vi registrerer dit navn og dine kontaktoplysninger som f.eks. telefonnummer og e-mailadresse.

Hvis din virksomheds dyr kommer til skade eller får en sygdom, behandler vi dit navn og dine kontaktoplysninger for at kunne håndtere skaden/sygdommen/skadesagen.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan indgå og opfylde vores aftaler med din virksomhed.

Vi behandler dit personnummer, så vi kan være sikre på at identificere dig korrekt.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Vi opbevarer de oplysninger, vi behandler for at kunne udarbejde et tilbud, i tre måneder efter, at tilbuddet er udløbet, medmindre tilbuddet fører til en aftale.

Når vi indgår en aftale, behandler vi dine oplysninger, så længe kontraktforholdet eksisterer og derefter i mindst ti år under hensyntagen til gældende forældelsesfrister, eller indtil du eller virksomheden, i løbet af kontraktforholdet, underretter os om, at du ikke længere repræsenterer virksomheden.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.

Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.

Når vi sender dokumenter til dig med posten, benytter vi en databehandler til udskrivning og distribution. Databehandleren har derefter mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i dokumenterne.

For at kunne formidle elektroniske meddelelser og andre digitale elementer til dig benytter vi en databehandler med det formål at bruge databehandlerens digitale postkasse.

Andre forsikringsdistributører kan sælge vores forsikringspolicer og yde rådgivning. Vi videregiver derefter de oplysninger, der er nødvendige for at give et tilbud, underskrive og administrere aftalerne for distributøren.

Vi videregiver dine personoplysninger til myndighederne eller til leverandøren af officiel information, så vi kan indsamle oplysninger fra offentlige registre.

For at modvirke bedrageri

Vi behandler dine personoplysninger som repræsentant for en virksomhed eller en organisation for at håndtere og undersøge forsikringsbedrageri. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.

Formålsbeskrivelse

For at beskytte vores, andre forsikringsselskabers og forsikringstageres interesser behandler vi personoplysninger om dig som repræsentant for en virksomhed for at undersøge erstatningssager, hvor vi har mistanke om uregelmæssigheder – forsikringssvindelsager – for at afgøre, om der skal udbetales erstatning, om vi skal udøve vores regresret og kræve erstatning fra den ansvarlige part eller træffe andre foranstaltninger.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

I tilfælde, hvor vi har mistanke om uregelmæssigheder i en erstatningssag, vil vi forberede en undersøgelsessag med henblik på afklaring af forsikringssagen. Vi behandler de data, der allerede er indsamlet med henblik på erstatningsudbetalingen, og foretager derefter en grundig undersøgelse for at fjerne mistanken eller få den bekræftet.

De oplysninger, der behandles i den nærmere undersøgelse, afhænger af de omstændigheder, der skal afklares. Vi kan foretage inspektioner af anmeldte skader og indhente vidnesbyrd for bedre at forstå et skadesforløb og dets årsager. Vi kan indsamle oplysninger om dig og din virksomhed fra andre forsikringsselskaber, beredskabstjenester, retshåndhævende myndigheder, offentlige registre og tidligere domme (via en informationsudbyder), hvis det er relevant for vores efterforskning.

Vi kan anmelde en mistanke om kriminalitet til retshåndhævende myndigheder og andre berørte forsikringsselskaber.

Vi kan også behandle oplysninger om dig, dyrene og erstatningskravet for at kunne bruge vores regresret og kræve erstatning fra den ansvarlige part eller i forbindelse med udvalgsbehandlinger og retsmøder.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Behandlingen af personoplysninger om dig som repræsentant for din virksomhed er baseret på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for at undersøge mistanker om uregelmæssigheder eller for at kunne træffe andre foranstaltninger for at beskytte vores, andre forsikringsselskabers og forsikringstageres interesser.

Behandlingen af data om mulige lovovertrædelser er nødvendig for, at retskrav kan fastslås, gøres gældende eller forsvares. Vi behandler dit personnummer, så vi kan identificere de involverede personer.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Vores undersøgelse er en del af erstatningskravet, og oplysningerne opbevares, så længe aftaleforholdet eksisterer og derefter i mindst ti år under hensyntagen til gældende forældelsesfrister.

Oplysninger, som indgår i undersøgelsen, men som ikke er nødvendige for at behandle allerede fremsatte erstatningskrav eller potentielle fremtidige erstatningskrav eller for at begrunde en eventuel afgørelse om afslag, opbevares i op til seks måneder efter, at undersøgelsen er afsluttet.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.

Vi videregiver de berørte personers personnumre til myndigheder eller udbydere af erhvervsinformation med henblik på at indhente offentlige oplysninger fra f.eks. de svenske politimyndigheder og domstole.

Hvis der er mistanke om, at flere forsikringsselskaber kan være eller har været ofre for kriminalitet, kan vi dele oplysninger mellem vores respektive efterforskningsenheder for at forebygge kriminalitet og træffe afgørelser i igangværende sager.

Hvis der er mistanke om et kriminelt forhold, kan vi anmelde dette til de retshåndhævende myndigheder og derefter videregive oplysninger om de involverede personer, hvad mistanken vedrører, og det bevismateriale, vi har indsamlet.

I forbindelse med tvister og andre retssager kan personoplysninger blive videregivet til domstole, udvalg og modparter.

Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.

For at kunne yde personlig og digital service

Vi behandler personoplysninger om dig som repræsentant for at kunne rådgive om forsikringer, hjælpe dig med virksomhedens sager og håndtere eventuelle klager, men også for at kunne yde dig og virksomheden personlig og digital service. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.

Formålsbeskrivelse

Vi behandler dine personoplysninger for at håndtere kundeservicespørgsmål for den virksomhed, du repræsenterer – "din virksomhed".

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Når du kontakter os med en sag via telefon, chat eller e-mail på vegne af din virksomhed, behandler vi dit navn, kundenummer, kontaktoplysninger, information om klokkeslæt og dato samt hvilken medarbejder, der har håndteret sagen. Vi opretter en sag i vores forsikringssystem, hvor vi angiver, at du er kontaktperson.

Vi optager indgående telefonopkald til kvalitets- og uddannelsesformål, (optagelse af møder for at forbedre og måle kundetilfredshed), og i tilfælde af en opfattet trussel mod vores personale med henblik på yderligere undersøgelse.

Hvis kontakten foregår via chat eller e-mail, opbevares alle samtaler.

Hvis din sag i henhold til lovgivningen kræver, at vi først yder virksomheden forsikringsrådgivning, behandler vi dine oplysninger til dette formål.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Vi baserer vores behandling af personoplysninger for at kunne håndtere sager på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan yde din virksomhed personlig service i forbindelse med spørgsmål eller sager, der vedrører virksomhedens forsikringsydelser hos os.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Vi opbevarer dine oplysninger inden for rammerne af en sag i op til tre år efter, at sagen er afsluttet, forudsat at virksomheden stadig er kunde hos os. Ellers sletter vi oplysningerne, når kundeforholdet ophører.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.

Vi hyrer en databehandler, der stiller værktøjer til digital kundekommunikation til rådighed for at modtage og håndtere indkommende sager via digitale kanaler som f.eks. chat. Databehandleren har mulighed for at få adgang til oplysninger, der behandles i værktøjet.

Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.

Formålsbeskrivelse

Hvis du er kontaktperson for en virksomhed og klager over os på vegne af virksomheden, behandler vi dine personoplysninger for at behandle klagen.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Hvis du klager over Agria på vegne af din virksomhed – enten direkte til os eller til en myndighed – behandler vi de oplysninger, du har angivet i klagen, navn, rolle i virksomheden, kontaktoplysninger, klokkeslæt og dato og opretter en sag i vores sagsstyringssystem. Vi behandler også oplysninger om vores svar og resultatet af klagen, f.eks. om vi har ydet erstatning til din virksomhed.

Vi kan også behandle oplysninger om dig og din virksomheds klage i forbindelse med udvalgsbehandlinger og retsmøder.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Behandlingen af dine oplysninger for at håndtere virksomhedens klager er nødvendig for at opfylde vores retlige forpligtelser i henhold til Forsikringsaftaleloven.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Vi opbevarer de oplysninger, som vi behandler inden for rammerne af en klagesag, i tre år fra den dato, hvor sagen afsluttes.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er dataansvarlig for behandlingen af personoplysninger.

Vi bruger en databehandler, der yder systemsupport, til at håndtere kundeklager. Databehandleren har mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i disse sager.

Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.

Vi videregiver oplysninger om dig til myndighederne i det omfang, det er nødvendigt for at behandle sagen. Vi kan også videregive oplysninger til en domstol/et udvalg i forbindelse med eventuelle udvalgsbehandlinger og retsmøder.

Formålsbeskrivelse

Vi behandler dine personoplysninger for at kunne rådgive den virksomhed, du repræsenterer – "din virksomhed" – om forsikringsprodukter og kunne dokumentere denne rådgivning.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Når du anmoder om et tilbud på vegne af virksomheden eller ønsker at indgå en aftale med os om forsikring, behandler vi oplysninger om dig for at kunne rådgive om, hvilke produkter der passer bedst til virksomhedens behov, og dokumenterer denne rådgivning. Vi behandler derefter dit navn, din rolle i virksomheden, eventuelle ejerandele og de kontaktoplysninger, som du eller din virksomhed har givet os. Vi spørger dig også om de største risici for dig som iværksætter.

Efter rådgivningsmødet dokumenterer vi vores rådgivning om de produkter, vi anbefaler, baseret på de oplysninger, vi har modtaget fra dig.

I den forbindelse registrerer vi dit navn og andre kontaktoplysninger som f.eks. telefonnummer og e-mailadresse i vores forsikringssystem.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Behandlingen af dine oplysninger med henblik på rådgivning om forsikringsydelser er nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser i henhold til Forsikringsaftaleloven.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Hvis vi indgår en aftale, opbevarer vi oplysningerne i elleve år fra den dato, hvor forsikringen blev opsagt. Hvis et tilbud ikke fører til en aftale, opbevarer vi oplysningerne i tre måneder fra det tidspunkt, hvor tilbuddet ophører med at være gyldigt.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.

Andre forsikringsdistributører kan sælge vores forsikringspolicer og yde rådgivning. Vi videregiver da de oplysninger, der er nødvendige for rådgivningsprocessen.

Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.

For at markedsføre vores produkter og tjenester

Vi behandler personoplysninger om dig som repræsentant for at kunne markedsføre vores produkter og tjenester over for virksomheden, men også for at kunne invitere dig til kundearrangementer samt følge op på effekten af vores markedsførings- og salgsaktiviteter. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.

Formålsbeskrivelse

Vi behandler dine personoplysninger i vores markedsføringsregister og bruger dem til at målrette relevante tips og tilbud til den virksomhed, du repræsenterer – "din virksomhed" – gennem forskellige kommunikationskanaler og til at følge op på din feedback.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Vi behandler dit navn og de kontaktoplysninger, som du eller din virksomhed har givet os. Vi samler disse i vores markedsføringsregister sammen med din virksomheds kontraktlige forpligtelser og lignende. Vi bruger dine kontaktoplysninger til at sende dig markedsføring via e-mail og til at ringe til dig.

I alle markedsføringsaktiviteter tager vi hensyn til de kommunikationskanaler, du har valgt at bruge, for at sikre, at vi ikke sender dig for meget markedsføring, og for at følge op på effekten af vores markedsføring. Vibehandler også oplysninger om, hvilke markedsføringsaktiviteter du har deltaget i. Forudsat at du har givet dit samtykke til cookies hos din e-mailudbyder, følger vi op på, om du har reageret på en e-mail fra os eksempelvis ved at åbne den eller klikke på et link.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Vi baserer vores behandling af personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan markedsføre vores produkter og serviceydelser ved at rette relevante tips og tilbud til dig via forskellige kommunikationskanaler og for at følge op på dit svar.

I de tilfælde, hvor du har givet samtykke til at modtage markedsføring i overensstemmelse med lokale markedsføringsregler, baserer vi vores behandling af personoplysninger på samtykke.

Behandlingen sker med henblik på direkte markedsføringsformål.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Ifølge markedsføringsloven har du ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring i en eller flere kommunikationskanaler. Du kan gøre dette ved at kontakte kundeservice eller følge instruktionerne i de e-mails eller SMS'er, du har modtaget.

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Vi bruger dit navn og dine kontaktoplysninger samt dine kommunikationsvalg til dette formål, så længe din virksomhed er dækket af en aftale med os og tolv måneder efter, at alle sådanne aftaler med Agria er udløbet, eller indtil du eller din virksomhed meddeler os, at du ikke længere repræsenterer virksomheden.

Vi opbevarer oplysninger om den markedsføring, du har modtaget, og hvordan du reagerede på e-mails fra os, i tolv måneder.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.

Vi engagerer en databehandler til at sende nyhedsbreve via e-mail, som muliggør dette via databehandlerens software til e-mailmarkedsføring. Databehandleren vil derefter have mulighed for at få adgang til dine kontaktoplysninger.

Formålsbeskrivelse

Vi behandler dine personoplysninger for at sende invitationer til den virksomhed, du repræsenterer eller er kontaktperson for – "din virksomhed" – til fysiske eller digitale arrangementer, som vi organiserer, for at administrere din tilmelding og deltagelse og for at følge op på arrangementet.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Vi behandler dit navn, de kontaktoplysninger, du eller din virksomhed har givet os (adresse, e-mailadresse og/eller telefonnummer) og andre oplysninger om din virksomhed fra vores markedsføringsregister for at kunne sende invitationer til arrangementer til dig og andre i samme målgruppe.

Vi behandler de samme oplysninger, hvis du tilmelder dig et arrangement direkte via vores hjemmeside, dvs. dit navn og dine kontaktoplysninger.

Når du vælger at tilmelde dig et arrangement, behandler vi også oplysninger om de valg, du foretager vedrørende arrangementet og om din deltagelse.

I visse tilfælde bruger vi disse oplysninger om dig til at kontakte dig efter arrangementet for at give dig mulighed for at give os feedback om arrangementet, eller så vi kan sende varer/produkter bagefter. Dine personoplysninger kan blive behandlet for, at vi kan vide, hvor mange penge vi skal donere til velgørenhed. Eventuel feedback samles i statistik for arrangementet.

Hvis du giver oplysninger om fødevareallergi eller andre helbredssrelaterede oplysninger, behandler vi også disse oplysninger for at imødekomme dine behov.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Vi baserer vores behandling af dine personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig i vores markedsføringsarbejde for at kunne invitere din virksomhed til et arrangement, administrere din tilmelding og din deltagelse samt følge op på arrangementet.

I de tilfælde, hvor du har givet samtykke til at modtage markedsføring i overensstemmelse med lokale markedsføringsregler, baserer vi vores behandling af personoplysninger på samtykke.

Hvis du giver oplysninger om fødevareallergi eller andre helbredsrelaterede oplysninger, behandler vi også disse oplysninger baseret på dit samtykke. Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke.

Behandlingen sker med henblik på direkte markedsføringsformål.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Ifølge markedsføringsloven har du ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring i en eller flere kommunikationskanaler. Du kan gøre dette ved at følge instruktionerne i forsendelsen.

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

Vi opbevarer de oplysninger, som vi indsamler i forbindelse med, at du tilmelder din virksomhed og dig selv til at deltage i et arrangement, indtil arrangementet er afsluttet, og eventuel feedback er indhentet. Eventuel feedback anonymiseres og opbevares i form af udarbejdet statistik.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.

Sommetider hyrer vi en databehandler til at sende invitationer og opfølgninger ud via e-mail og til at behandle rapporter og feedback i onlineformularer. Assistenten modtager derefter de oplysninger om dig, der er nødvendige for at administrere forsendelser og onlineformularer.

Vi kan hyre en databehandler til at afholde et arrangement. Vi videregiver derefter de oplysninger om dig, som databehandleren skal bruge for at kunne håndtere besøgstilmelding, måltidsvalg osv.

Vi engagerer en databehandler til at sende nyhedsbreve via e-mail, som muliggør dette via databehandlerens software til e-mailmarkedsføring. Databehandleren vil derefter have mulighed for at få adgang til dine kontaktoplysninger.

Formålsbeskrivelse

Vi behandler personoplysninger om dig som repræsentant for en virksomhed for at følge op på vores markedsførings-, rådgivnings- og salgsaktiviteter for løbende at kunne forbedre tilbud og kundekommunikation og for at følge op på individuelle rådgiveres/forsikringsagenters salgsresultater.

Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?

Når vi følger op på effekten af vores markedsføringsaktiviteter, udarbejder vi statistik over, hvor mange kunder der har handlet på den ønskede måde som følge en forsendelse eller kontakt via telefon. Vi behandler derefter dine kontaktoplysninger, hvilken forsendelse du har modtaget, klokkeslæt og dato for forsendelsen og – i tilfælde af e-mailforsendelser – om du har åbnet den og klikket på eventuelle links, herunder om du har afmeldt dig yderligere direkte markedsføring.

Når vi følger op på vores rådgiveres/forsikringsagenters individuelle rådgivnings- og salgsaktiviteter, behandler vi – ud over information om den virksomhed, du repræsenterer – dit navn, dine kontaktoplysninger, dato og formålet med rådgivnings- og salgsaktiviteterne.

Når vi indsamler dokumentation til opfølgning, sletter vi dine personoplysninger og følger kun op på oplysninger, der er knyttet til virksomheden, f.eks. om nye aftaler er indgået eller fornyet.

Retsgrundlag og dine rettigheder

Vi baserer vores behandling af personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan følge op på vores markedsførings-, rådgivnings- og salgsaktiviteter for løbende at kunne forbedre tilbud og kundekommunikation, og for at vi kan følge op på individuelle rådgiveres/forsikringsagenters salgsresultater.

Behandlingen sker med henblik på direkte markedsføringsformål.

Dine rettigheder i henhold til GDPR

Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?

I forbindelse med indsamling af den dokumentation, der er nødvendig for, at vi kan følge op på vores aktiviteter, hvilket sker umiddelbart efter aktiviteten eller senest én måned efter aktiviteten, sletter vi alle personoplysninger om dig.

Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere

Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.

Eksterne rådgivere/forsikringsagenter, som vi samarbejder med, har adgang til deres respektive rapporter og dokumentation, der viser oplysninger om dig i din egenskab af repræsentant.

Generel information om vores behandling af personoplysninger