For at håndtere forsikringer
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne tilbyde forsikringer. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.
Salg af kæledyrsforsikringer
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personoplysninger for at beregne præmier, vurdere risici og tilbyde dig dyreforsikring samt kommunikere med dig.
Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?
Inden du vælger en forsikring, kan vi tilbyde dig forsikringsrådgivning.
Når du ansøger om en forsikring eller anmoder om et tilbud, registrerer vi dig i vores forsikringssystem som potentiel kunde for at vide, hvem du er, og for at kunne kommunikere med dig om forsikringen eller tilbuddet. Vi registrerer dit personnummer, dit navn, din registrerede adresse og andre kontaktoplysninger som f.eks. telefonnummer og e-mailadresse og tildeler dig et midlertidigt kundenummer.
Vi indhenter dit navn, din registrerede adresse samt eventuelle oplysninger om beskyttede personoplysninger fra Det Centrale Personregister (CPR) i Danmark .
Hvis du ønsker at forsikre dit eller dine dyr, behandler vi oplysninger om det/de pågældende dyr som f.eks. fødselsdato, navn, race, køn, dyreart, registreringsnummer, ID-nummer, registreringsattest for stamtavle og dyrets anvendelsesområde som f.eks., selskabsdyr eller konkurrencedyr. Hvis du oplyser, at dit eller dine dyr tidligere er blevet behandlet for skader eller sygdom, kan vi indhente oplysninger som f.eks. journaler fra de klinikker/dyrlæger, hvor behandlingen fandt sted.
For at fastsætte den præmie, du skal betale, sammenligner vi dine oplysninger med statistik om sandsynligheden og omkostningerne (risikoen) forbundet med et erstatningskrav.
Du kan få rabat på præmien på nogle af vores kæledyrsforsikringer, hvis du er medlem af en forening, f.eks. en kennelklub, som vi har en aftale med. Derfor behandler vi oplysninger om din husstands medlemskab i en forening, når vi beregner din præmie. Hvad angår den rabat, der gives ved medlemskab af foreninger, indsamler vi oplysninger om medlemskab fra de foreninger, vi har aftaler med.
Retsgrundlag og dine rettigheder
Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan indgå og opfylde vores aftale med dig og udføre de handlinger, du har anmodet om, inden indgåelsen af en sådan aftale.
Behandlingen af dine personoplysninger for at kunne tilbyde dig rabat, hvis du er medlem af en forening, som vi har en aftale med, er baseret på en såkaldt legitim interesse.
Vi behandler dit personnummer, så vi kan være sikre på at identificere dig korrekt.
For at kunne vurdere risikoen og beregne præmien skal vi først beregne sandsynligheden for, at dyrene vil lide en skade, og estimere de omtrentlige forsikringsomkostninger ved en sådan skade. Denne behandling omfatter profilering.
Når du ønsker at indgå en aftale via en af vores hjemmesider, kan præmien bestemmes gennem automatisk beslutningstagning baseret på de oplysninger, vi har indsamlet om dig, og hvad du vil forsikre. Beslutningen er nødvendig for indgåelsen af aftalen. Hvis du modtager en sådan beslutning, har du mulighed for at kontakte den dataansvarlige virksomhed for at udtrykke din mening eller bestride beslutningen.
Dine rettigheder i henhold til GDPR
Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?
Vi opbevarer de oplysninger, vi behandler for at kunne udarbejde et tilbud, i tre måneder efter, at tilbuddet er udløbet, medmindre tilbuddet fører til en aftale.
Hvis vi indgår en aftale, behandler vi dine oplysninger, så længe kontraktforholdet eksisterer og derefter i mindst ti år under hensyntagen til gældende forældelsesfrister.
Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere
Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.
Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.
Når vi sender dokumenter til dig med posten, benytter vi en databehandler til udskrivning og distribution. Databehandleren har derefter mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i dokumenterne.
For at kunne formidle elektroniske meddelelser og andre digitale elementer til dig benytter vi en databehandler med det formål at bruge databehandlerens digitale postkasse.
Andre forsikringsdistributører kan sælge vores forsikringspolicer. Vi videregiver derefter de oplysninger, der er nødvendige for at give et tilbud, underskrive og administrere aftalerne for distributøren.
Vi videregiver dit personnummer til leverandøren af officiel information, så vi kan indsamle information fra Det Centrale Personregister (CPR).
Vi kan videregive oplysninger om dyrets helbred til veterinærrådgivere med henblik på at foretage en medicinsk risikovurdering.
For at kunne yde personlig og digital service
Vi behandler dine personoplysninger for at følge op på din interesse i at blive kunde hos os, rådgive dig og behandle eventuelle klager fra dig. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.
Forsikringsrådgivning
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne rådgive dig om forsikringsprodukter og dokumentere denne rådgivning.
Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?
Når du anmoder om et tilbud eller ønsker at indgå en aftale med os om forsikring, beder vi dig om oplysninger som f.eks. dit navn, personnummer, kontaktoplysninger, og om du er en enkeltmandsvirksomhed, for at kunne rådgive om, hvilke produkter der passer bedst til dine behov og dokumentere denne rådgivning. Vi spørger også om din aktuelle forsikringssituation og behandler relevante oplysninger fra dine eksisterende forsikringsaftaler hos os.
Når vi rådgiver om dyreforsikringer, indsamler vi også oplysninger om dit eller dine dyr som f.eks. fødselsdato, dyretype, køn, race, om det er et kæledyr, eller om det skal bruges til avl.
Efter rådgivningsmødet dokumenterer vi vores rådgivning om de produkter, vi anbefaler, baseret på de oplysninger, vi har modtaget fra dig.
I den forbindelse registrerer vi dit personnummer, dit navn, din registrerede adresse og andre kontaktoplysninger som f.eks. telefonnummer og e-mailadresse, i vores forsikringssystem.
Retsgrundlag og dine rettigheder
Behandlingen af dine oplysninger til rådgivning om forsikringsydelser er nødvendig for at overholde vores retlige forpligtelser i henhold til Forsikringsaftaleloven.
Dine rettigheder i henhold til GDPR
Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?
Hvis vi indgår en aftale, opbevarer vi oplysningerne i elleve år fra den dato, hvor forsikringen blev opsagt. Hvis et tilbud ikke fører til en aftale, opbevarer vi oplysningerne i tre måneder fra det tidspunkt, hvor tilbuddet ophører med at være gyldigt.
Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere
Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.
Andre forsikringsdistributører kan sælge vores forsikringspolicer og yde rådgivning. Vi videregiver da de oplysninger, der er nødvendige for rådgivningsprocessen.
Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.
Håndtering af klager
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne håndtere dine klager over os, udarbejde dokumentation med henblik på forbedringer og indberette statistik til myndighederne.
Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?
Hvis du indgiver en klage over Agria – enten direkte til os eller, hvis du er privatperson, via Ankenævnet for Forsikring eller en anden myndighed – behandler vi information som f.eks. dit navn, dine kontaktoplysninger, de oplysninger, du har anført i klagen, hvad din klage vedrører, datoen for klagen og oplysninger om de berørte serviceydelser. Vi opretter en klagesag i vores sagsstyringssystem, hvor vi laver noter og kategoriserer sagen. Vi behandler også oplysninger om vores svar til dig og resultatet af klagen.
Oplysninger om alle klager samles derefter i statistik, som vi bruger til at analysere og forbedre vores produkter og serviceydelser.
Vi kan også behandle oplysninger om dig og din klage i forbindelse med udvalgsbehandlinger og retsmøder.
Retsgrundlag og dine rettigheder
Behandlingen af dine oplysninger for at behandle dine klager er nødvendig for at opfylde vores retlige forpligtelser i henhold til Forsikringsaftaleloven.
Generelt baserer vi vores behandling af personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan indsamle data med det formål at analysere og forbedre vores produkter og serviceydelser.
Dine rettigheder i henhold til GDPR
Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?
Vi opbevarer de oplysninger, som vi behandler inden for rammerne af en klagesag, i tre år fra den dato, hvor sagen afsluttes.
Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere
Försäkringsaktiebolaget Agria er dataansvarlig for behandlingen af personoplysninger.
Vi bruger en databehandler, der yder systemsupport, til at håndtere kundeklager. Databehandleren har mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i disse sager.
Länsförsäkringar AB yder støtte i forbindelse med administration, udvikling, test og support af vores IT-systemer. Til dette formål har Länsförsäkringar AB i sin egenskab af databehandler mulighed for at få adgang til de oplysninger, der behandles i systemerne for Agria.
Vi videregiver oplysninger om dig til Ankenævnet for Forsikring eller anden myndighed i det omfang, det er nødvendigt for at behandle sagen. Vi kan også videregive oplysninger til en domstol/et udvalg i forbindelse med eventuelle udvalgsbehandlinger og retsmøder.
For at markedsføre vores produkter og tjenester
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne markedsføre vores produkter og tjenester over for dig i forskellige kanaler, men også for at kunne invitere dig til arrangementer samt følge op på effekten af vores markedsførings- og salgsaktiviteter. Klik på hvert enkelt behandling nedenfor for at læse mere herom.
Direkte markedsføring
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personoplysninger for at kunne tilbyde dig vores serviceydelser og produkter via forskellige kommunikationskanaler, for at kunne følge op på eventuelle svar fra dig og for at sikre, at vi ikke bruger kontaktoplysninger, som du har blokeret til markedsføring.
Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?
Vi behandler dit navn og dine kontaktoplysninger som f.eks. e-mailadresse og telefonnummer, samt andre oplysninger, som vi har modtaget fra dig via onlineformularer eller i forbindelse med anden form for kontakt. Vi behandler også oplysninger om dyr som f.eks. dyrenavne, arter, fødselsdato og race.
Hvis du ikke selv har givet os dit navn og dine kontaktoplysninger, har vi indsamlet dem fra en adresseudbyder eller f.eks. fra Dansk Kennel Klub (DKK). Den kilde, vi har benyttet, er angivet i vores forsendelse.
Hvis du har indsendt dine oplysninger i onlineformularen for at beregne prisen på en forsikringspolice, kan vi kontakte dig for at se, om du har brug for hjælp eller oplysninger om vores produkter.
Derudover behandler vi oplysninger om, hvilke markedsføringsforsendelser du allerede har modtaget fra os. Forudsat at du har givet dit samtykke til cookies hos din e-mailudbyder, overvåger vi, om du har reageret på en e-mail fra os eksempelvis ved at åbne den eller klikke på et link.
Når vi udvælger til markedsføringsaktiviteter, kontrollerer vi, om du har fravalgt telemarketing på Robinsonlisten. Hvis du er registret i denne database, sender vi dig ikke markedsføring.
Retsgrundlag og dine rettigheder
Vi baserer vores behandling af personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan markedsføre vores produkter og serviceydelser til dig, følge op på eventuelle svar fra dig og ikke bruge kontaktoplysninger, du har blokeret.
I de tilfælde, hvor du har givet samtykke til at modtage markedsføring i overensstemmelse med lokale markedsføringsregler, baserer vi vores behandling af personoplysninger på samtykke.
Behandlingen sker med henblik på direkte markedsføringsformål.
Ifølge markedsføringsloven har du ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring i en eller flere kommunikationskanaler. Du kan gøre dette ved at kontakte kundeservice eller følge instruktionerne i forsendelsen.
Dine rettigheder i henhold til GDPR
Vi opbevarer oplysninger om, at vi har kontaktet dig, og gennem hvilken kommunikationskanal, og om du reagerer på e-mails fra os, i op til tolv måneder.
Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere
Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.
Vi engagerer en databehandler til at sende nyhedsbreve via e-mail, som muliggør dette via databehandlerens software til e-mailmarkedsføring. Databehandleren vil derefter have mulighed for at få adgang til dine kontaktoplysninger .
Invitation til og håndtering af arrangementer
2 Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personoplysninger for at invitere dig til fysiske eller digitale arrangementer, som vi arrangerer, for at administrere din tilmelding og deltagelse og for at følge op på arrangementet.
3 Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?
Vi behandler dit navn og de kontaktoplysninger, du har givet os (adresse og/eller telefonnummer), som du enten har givet os, eller som vi har købt af en offentlig adresseudbyder, for at kunne sende invitationer til arrangementer til dig og andre i den samme målgruppe.
Vi behandler de samme oplysninger, hvis du tilmelder dig et arrangement direkte via vores hjemmeside, dvs. dit navn og dine kontaktoplysninger.
Når vi udvælger til markedsføringsaktiviteter, kontrollerer vi, om du har fravalgt telemarketing på Robinsonlisten; hvis du er registreret i denne database, vil vi ikke sende dig markedsføring.
Når du vælger at tilmelde dig et arrangement, behandler vi også oplysninger om de valg, du foretager vedrørende arrangementet og om din deltagelse. Vi kan også behandle oplysninger om dyr som f.eks. antal og, hvis relevant, navne.
I visse tilfælde bruger vi disse oplysninger om dig til at kontakte dig efter arrangementet for at give dig mulighed for at give os feedback om arrangementet. Eventuel feedback samles i statistik for arrangementet.
Hvis du giver oplysninger om fødevareallergi eller andre helbredssrelaterede oplysninger, behandler vi også disse oplysninger for at imødekomme dine behov.
Retsgrundlag og dine rettigheder
Vi baserer vores behandling af dine personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for at kunne invitere dig til et arrangement, administrere din tilmelding og din deltagelse samt følge op på arrangementet.
I de tilfælde, hvor du har givet samtykke til at modtage markedsføring i overensstemmelse med lokale markedsføringsregler, baserer vi vores behandling af personoplysninger på samtykke.
Behandlingen sker med henblik på direkte markedsføringsformål og omfatter profilering, hvis vi køber kontaktoplysninger fra en adresseudbyder baseret på f.eks. din alder, køn og hvor du bor.
Hvis du giver oplysninger om fødevareallergi eller andre helbredsrelaterede oplysninger, behandler vi også disse oplysninger baseret på dit samtykke.
Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke.
Dine rettigheder i henhold til GDPR
Ifølge markedsføringsloven har du ret til at gøre indsigelse mod direkte markedsføring i en eller flere kommunikationskanaler. Du kan gøre dette ved at kontakte kundeservice eller følge instruktionerne i de meddelelser, du har modtaget.
5 Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?
Vi opbevarer de oplysninger, vi indsamler for at invitere dig til arrangementet, i tre måneder, hvis du vælger ikke at tilmelde dig.
Vi opbevarer de oplysninger, som vi indsamler i forbindelse med, at du tilmelder dig til og deltager i et arrangement, indtil arrangementet er afsluttet, og eventuel feedback er indhentet.
Eventuel feedback anonymiseres og opbevares i form af udarbejdet statistik.
Hvis der er givet samtykke til markedsføring i forbindelse med tilmelding til arrangementet, vil dine personoplysninger blive opbevaret til markedsføringsformål i 30 dage efter arrangementets afslutning.
For visse arrangementers vedkommende opbevarer vi dine personoplysninger i 30 dage efter, at arrangementet er afsluttet, for at vide, hvor mange penge vi skal donere til velgørenhed.
Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere
Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.
Sommetider hyrer vi en databehandler til at sende invitationer og opfølgninger ud via e-mail og til at behandle rapporter og feedback i onlineformularer. Databehandleren modtager derefter de oplysninger om dig, der er nødvendige for at administrere forsendelser og onlineformularer.
Vi kan hyre en databehandler til at afholde et arrangement. Vi videregiver derefter de oplysninger om dig, som databehandleren skal bruge for at kunne håndtere besøgstilmelding, måltidsvalg osv.
Vi hyrer en databehandler til at administrere forsendelsen af diplomer og guldbånd efter afslutningen af et børnearrangement. I dette tilfælde giver vi de oplysninger om dig og dit barn, som databehandleren skal bruge for at kunne behandle forsendelsen.
Vi engagerer en databehandler til at sende nyhedsbreve via e-mail, som muliggør dette via databehandlerens software til e-mailmarkedsføring. Databehandleren vil derefter have mulighed for at få adgang til dine kontaktoplysninger.
Opfølgning på vores markedsføring
Formålsbeskrivelse
Vi behandler personoplysninger om dig for at følge op på vores markedsførings-, rådgivnings- og salgsaktiviteter for løbende at kunne forbedre tilbud og kundekommunikation og for at følge op på rådgiveres/forsikringsagenters salgsresultater.
Hvilke oplysninger behandles, og hvordan?
Når vi følger op på effekten af vores markedsføringsaktiviteter, udarbejder vi statistik over, hvor mange kunder der har anmodet om et tilbud eller indgået en aftale som resultat af en forsendelse eller kontakt via telefon. Vi behandler derefter dine kontaktoplysninger, hvilken forsendelse du har modtaget, klokkeslæt og dato for forsendelsen og – i tilfælde af e-mailforsendelser – om du har åbnet den og klikket på eventuelle links. Vi følger også op for at se, om aktiviteterne fører til afmelding af direkte markedsføring.
Når du har modtaget et tilbud eller rådgivning, behandler vi dit midlertidige kundenummer, datoen og formålet med rådgivningen og kontakten, de afgivne tilbud og rådgivningsdokumentationen for at følge op på de resultater, som de enkelte rådgivere/forsikringsagenter har opnået.
Retsgrundlag og dine rettigheder
Vi baserer vores behandling af personoplysninger på en såkaldt legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for, at vi kan følge op på vores markedsførings-, rådgivnings- og salgsaktiviteter for løbende at kunne forbedre tilbud og kommunikation, og for at vi kan følge op på individuelle rådgiveres/forsikringsagenters salgsresultater.
Behandlingen sker med henblik på direkte markedsføringsformål.
Dine rettigheder i henhold til GDPR
5 Hvor længe opbevarer vi oplysningerne?
I forbindelse med indsamling af den dokumentation, der er nødvendig for, at vi kan følge op på vores aktiviteter, hvilket sker inden for en måned efter aktiviteten, sletter vi alle personoplysninger om dig.
Vi opbevarer oplysningerne for potentielle kunder i tre måneder med henblik på, at vore vores rådgivere/forsikringsagenter kan foretage opfølgning.
Dataansvarlige, databehandlere og andre modtagere
Försäkringsaktiebolaget Agria er den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger.
Eksterne rådgivere/forsikringsagenter, som vi samarbejder med, har adgang til deres respektive rapporter og dokumentation, der viser oplysninger om dig og dine tilbud.