Hundegåturen blev arrangeret første gang i Sverige i 2016 som et fysisk event, og har de efterfølgende år foregået i samme stil. I år valgte Agria dog at ryste posen og lancere en digital hundegåtur, hvor hunde over hele Danmark og på tværs af landegrænserne, kunne deltage i samme event, på samme tid. Med høje forventningerne deltog hunde i de seks lande i gåturen - og hvilken succes det blev!
“ Det har været en stor fornøjelse at se opslag fra hunde i hele Danmark! Vi er utroligt taknemmelige for det enorme engagement, hundeejerne har vist, for at hjælpe andre hunde til et bedre liv.”
- Tine Antvorskov, direktør hos Agria Dyreforsikring.
For at være med til verdens største digitale velgørenhedsevent for hunde, havde hundeejere i de seks lande tilmeldt sig eventet på Agrias hjemmeside. I løbet af weekenden den 18.-19. september, fotograferede og filmede ejerne deres hunde, og lagde det op på de sociale medier Facebook og Instagram under et hashtag: I Danmark var det #agriahundegåtur. Tusindvis af billeder og videoer af hunde blev postet på Instagram og Facebook i alle landene.
For hver deltagende hund donerer Agria Dyreforsikring penge til dyreværnsorganisationer og internater i de seks lande. Agria Dyreforsikring i Danmark havde på forhånd valgt, at den danske donation skulle gå til Dyreværnet, og det arbejde som de foretager, for at give hjemløse hunde et nyt og godt hjem. Valget faldt på Dyreværnet, da de gør et fantastisk stykke arbejde for de hjemløse hunde, som Agria gerne vil støtte op om gennem Agria Hundegåtur.
”Ej, hvor er det bare fedt, at så mange har støttet op om hundegåturen! For Dyreværnet betyder 20.000 ekstra kroner i kassen virkelig meget! Vi får i øjeblikket en del unge hunde med særlige træningsbehov, og de ekstra penge gør, at vores personale har tid til at afsætte den nødvendige tid til disse hunde.”
Rikke Lee Christensen, direktør for Dyreværnet.
Agria Hundegåtur går af stablen igen til næste år, hvor det uden tvivl bliver en gentagelse af den digitale succes!