- Start
- Digital dyrlægerådgivning
Digital dyrlægerådgivning
Få personlig rådgivning af en dyrlæge direkte på din mobil gennem Agria-appen.Spørgsmål om tjenesten
Sådan kommer du i gang med Agria-appen
- Download Agria-appen
Hent appen på din smartphone. - Registrer dig selv og dyret
Opret en konto i appen ved at bruge MitID eller indtaste din e-mailadresse. Hvis du er kunde hos Agria og logger ind med den samme e-mailadresse, som forsikringen er oprettet med, så vises dine forsikrede dyr automatisk. Ellers anbefaler vi, at du tilføjer dit dyr med det samme, så du hurtigt kan få hjælp, hvis der skulle ske noget. - Book en aftale med en dyrlæge
Vælg en tid, der passer dig, og om du ønsker en video- eller telefonsamtale. Det er ofte at foretrække med en videosamtale, så dyrlægen kan se dit dyr. Beskriv symptomerne kort og præcist i bookingen. Du kan også uploade billeder og videoklip, så veterinæren bedre kan give en vurdering. - Mød dyrlægen
Før mødet modtager du en påmindelse i appen. Når mødet begynder, bliver du ringet op via appen, ligegyldigt om du har valgt video- eller telefonsamtale. Det er vigtigt, du er logget ind i appen, men du behøver ikke at have den åben, for at dyrlægen kan ringe til dig. - Få dyrlægens vurdering, råd og evt. henvisning
Vores erfarne og dygtige dyrlæger rådgiver dig og giver tips til, hvad du selv kan gøre. Hvis de synes, det er fornuftigt at du besøge en fysisk dyrlæge, vil de rådgive dig til dette. Efter din samtale modtager du journalen via e-mail. Du kan også finde den gemt i appen.
Hvad koster det at bruge tjenesten?
Dyrlægerådgivningen
Kunder hos Agria: Dyrlægerådgivningen er gratis og en del af din forsikring.
Andre dyreejere: 399 kr. hverdage/aften/weekend kl.7-24.
Adfærdsrådgivning
Du kan også booke adfærdsrådgivning i appen, hvis du har problemer med din kats adfærd, men den ellers er sund og rask. For både Agria-kunder og andre katteejere er prisen: 299 kr.
Kan alle bruge dyrlægerådgivningen?
Vores digitale dyrlægerådgivning kan bruges af alle kæledyrsejere, men for Agrias kunder er den gratis og ubegrænset.
Kan man bruge den digitale rådgivning til alle dyrearter?
Ja, du kan bruge den digitale dyrelægerådgivning til både hunde, katte, heste, kaniner, gnavere, fugle og andre smådyr.
Hvor og hvordan foregår dyrlægerådgivningen?
Du kan enten bruge en smartphone eller tablet og vælge at have mødet via et video- eller telefonopkald.
Hvordan booker jeg et møde med dyrlægerådgivningen?
Først og fremmest skal du downloade Agrias app. Opret derefter en profil, hvor du indtaster oplysninger om dit dyr under "Mine dyr". Dette skal kun gøres første gang, herefter husker appen dine dyr. Hvis du er kunde hos os, skal du logge ind med den samme e-mailadresse, som du har knyttet til din forsikring. Så vil dine forsikrede dyr blive vist automatisk.
Når du har registreret dit dyr, kan du booke et video- eller telefonopkald ved at klikke på "Bestil" i appen. Vælg det dyr, som samtalen drejer sig om, og besvar de spørgsmål, der stilles. Du er også velkommen til at vedhæfte nogle billeder eller videoklip af dit dyr, det gør det lettere for dyrlægen at vurdere sagen.
Vælg den næste tilgængelige tid eller det tidspunkt, der passer dig bedst.
Er det danske dyrlæger, der er ansat i dyrlægerådgivningen?
Ja, vi har danske dyrlæger i vores digitale dyrelægerådgiving.
Stiger prisen på min forsikring på grund af denne service?
Vores digitale dyrlægerådgivning er en kundefordel og ikke en del af forsikringen. Forsikringspræmien stiger derfor ikke på grund af den.
Udskriver dyrlægerne recepter?
Vi følger dansk lov og anbefalinger fra dyrlægeforeningen, hvilket gør at vi desværre ikke kan udskrive recepter, når der kun er tale om video- eller telefonsamtaler.
Artikler og cases om katteadfærd
Her kan du læse artikler og cases om forskellige adfærdsproblemer, du kan opleve som katteejer.